9/23/2017

Pij na zdrowie, czyli jabłkowy grzaniec z dużą dawką witaminy C

Pij na zdrowie, czyli jabłkowy grzaniec z dużą dawką witaminy C
Jesień na dobre zagościła już za oknami, a spacery zamiast przyprawiać o dobry humor, przyprawiają nas o katar. To trudny czas dla naszego układu immunologicznego. Pojawiają się już pierwsze masowe przeziębienia, zachorowania na grypę i ogólny spadek samopoczucia. 
Co zatem możemy zrobić, aby wspomóc nasz organizm? Napić się! :D Oczywiście, nie mowa tu o alkoholu, ale o pysznym rozgrzewającym napoju, który jest wypełniony po brzegi witaminą C, która wspomaga prawidłową pracę układu odpornościowego oraz jest antyoksydantem, czyli chroni nas przed wolnymi rodnikami odpowiedzialnymi za szybsze starzenie się i umieranie komórek naszego ciała.
Przepis został stworzony we współpracy z firmą Vital, która jest producentem cudownych soków 100% - bez dodatku cukru i konserwantów. 

 Grzaniec jabłkowy z pigwą, maliną i lipą


Składniki
- 200ml soku jabłkowego świeżo tłoczonego 
- 20 ml soku Malina z lipą
- 20 ml soku Pigwa
- płaska łyżeczka miodu
- pół jabłka
- spora szczypta cynamonu
- szczypta imbiru
- pół jabłka
- kilka kropli soku z cytryny
- opcjonalnie kilka malin
- do otoczki kubka: łyżeczka cukru i 1/4 łyżeczki cynamonu

Przygotowanie
1. Do garna wlewamy sok jabłkowy i pozostałe dwa soki - stawiamy na najmniejszym gazie. 
2. Dodajemy przyprawy i pokrojone na plasterki jabłko. Mieszamy.
3. Dodajemy łyżeczkę miodu i sok z cytryny. Chwilę gotujemy, ale nie wolno zagotować!
4. Grzaniec powinien być ciepły, ale nie gorący - odpowiedni do picia.
5. Jeśli chcemy zrobić cukrową otoczkę - cukier i cynamon mieszamy i wysypujemy na talerzyk. Brzegi kubka moczymy wodą lub miodem. Przyciskamy brzegami kubka do cukru, aby stworzyć cukrową aureolkę. 
6. Przelewamy grzańca do kubka (jabłka można pokroić na mniejsze kawałki), można dodać kilka malin i dowolnie ozdobić napój.
7. Pijemy póki ciepłe! :)



9/18/2017

Czarno na białym, czyli kokosowo-orzechowo-czekoladowy krem do smarowania

Czarno na białym, czyli kokosowo-orzechowo-czekoladowy krem do smarowania
Krem kokosowo-orzechowo-czekoladowy


9/08/2017

Jem i chudnę, czyli przykładowy jadłospis na redukcji

Jem i chudnę, czyli przykładowy jadłospis na redukcji
Dziś zaprezentuję Wam przykładowy jadłospis na diecie redukcyjnej. Składać się będzie z 5 posiłków (3 duże i 2 przekąski), a kaloryczność będzie wynosić około 1800 kcal, czyli idealnie dla kobietki, która jest średnioaktywna i chce zgubić kilka kilogramów nie bojąc się o efekt jo-jo. :)
Na takiej diecie na pewno nie będziesz głodna i nie musisz rezygnować ze słodyczy - wystarczy zrobić ich zdrowsze wersje. :)

A oto menu!

8/31/2017

Potrzebujesz diety lub porady? Dobrze trafiłeś!

Potrzebujesz diety lub porady? Dobrze trafiłeś!


  • Potrzebujesz wskazówek dotyczących odżywiania?
  • Może chcesz żeby ktoś przyjrzał się Twojemu menu i pomógł ci je skorygować? 
  • Nie możesz schudnąć? 
  • Chcesz mieć swoją indywidualną dietę dopasowaną pod poziom aktywności, schorzenia i tryb życia?


Jeśli na któreś pytanie odpowiedziałeś twierdząco to dobrze trafiłeś!

Teraz wystarczy już tylko napisać do mnie na a.denderska@gmail.com, a tam już omówimy wszystkie szczegóły naszej współpracy!


Co zawrzeć w mailu?

1. Imię i nazwisko
2. Wiek
3. Waga i wzrot
4. Co chcesz osiągnąć? Dlaczego piszesz po poradę/dietę? Opisz swój problem i cele.
5. Czy wcześniej stosowałeś/aś jakąś dietę?

Czekam na Wasze maile!

Pozdrawiam serdecznie,
Anita Denderska
Run faster, eat better



8/08/2017

Dietetyka dla zdrowia, czyli co jelita mają wspólnego z mózgiem?

Dietetyka dla zdrowia, czyli co jelita mają wspólnego z mózgiem?

Mówiąc o chorobach psychicznych z pewnością mało kto pomyśli o ich powiązaniu z układem trawiennym, a jednak między jelitami a mózgiem jest bardzo dużo wspólnego - w końcu powiedzenie, że zdrowie (również to psychiczne) pochodzi z brzucha nie wzięło się znikąd...

8/03/2017

Dietetyka dla zdrowia, czyli szukamy przyczyn otyłości

Dietetyka dla zdrowia, czyli szukamy przyczyn otyłości
Witajcie po długiej przerwie!

Jeśli ostatnio trochę śledziliście mnie na facebooku to pewnie zauważyliście, że pisałam dla Was na stronie Centrum Dietetyczna MonVita. Z Moniką poruszyłyśmy kwestię mikroflory jelitowej i jako że jest to niesamowicie obszerny temat, będę go przez jakiś czas poruszać.  

O tym, jakie funkcje spełniają bakterie w naszym układzie trawiennym możecie przeczytać <tutaj >. Jeśli już jesteście po lekturze i mniej więcej wiecie jak ważne są dla nas te małe istotki, możecie sobie wyobrazić, co się dzieje kiedy zaczyna ich brakować lub kiedy jedne zaczynają przeważać nad drugimi? Konsekwencji jest dużo, ale dziś skupię się na związku między otyłością a nieprawidłową florą bakteryjną. 

Zaczynamy!


Każda osoba, która zmagała się z walką z kilogramami i mimo ogromnych starań rozczarowywała się, bo waga nie spadała w dół, zastanawiała się czemu tak się dzieje. Odpowiedź może być bardziej skomplikowana niż tylko nieprawidłowa dieta...

8/26/2016

Lekki, letni obiad - faszerowana cukinia

Lekki, letni obiad - faszerowana cukinia
Znów powróciły upały, a co za tym idzie - więcej czasu spędzamy w ogródku, na spacerach lub nad wodą, a ostatnim miejscem w jakim chcemy przebywać jest kuchnia, gdzie temperatura "przy garach" daje się jeszcze bardziej we znaki. 
A skoro jest lato to warto korzystać z sezonowych owoców i warzyw. W ostatnim czasie pod mój nóż wpadła cukinia i zobaczcie, co mi się z niej upichciło. :)

Faszerowana cukinia


5/09/2016

Jak jeść, czyli ile energii potrzebujesz?

Jak jeść, czyli ile energii potrzebujesz?
To ile spożywamy dziennie pożywienia ma wpływ zarówno na naszą sylwetkę, jak i stan zdrowia. Adekwatna podaż kaloryczna może odpowiednio wpływać na nasz organizm. Spożywanie zbyt dużej ilości pokarmu obciąża nasz układ pokarmowy i prowadzi do odkładania się tkanki tłuszczowej. Natomiast spożycie zbyt małej prowadzi do wygłodzenia i nadmiernego wychudzenia. 
Pytanie więc brzmi: ile jeść, aby utrzymać odpowiedni dzienny bilans kaloryczny?

Co wpływa na to, ile muszę jeść?

Najważniejszymi czynnikami są przede wszystkim nasza waga i wzrost, płeć, wiek oraz aktywność fizyczna.

BMR, czyli ile MUSISZ jeść

Podstawowa przemiana materii (BMR od Basal Metabolic Rate) określa, ile wynosi twoja minimalna dzienna podaż kaloryczna, czyli taka dawka jaka pozwoli twojemu organizmowi podtrzymać podstawowe funkcje życiowe np. proces termoregulacji lub funkcjonowanie układu krążenia. Widzisz więc jak ważne jest, aby naszemu organizmowi dostarczać odpowiednią ilość "paliwa".

5/05/2016

Makaron z pesto bazyliowym i serem

Makaron z pesto bazyliowym i serem
Lekki i pożywny obiad - idealny na cieplejsze, wiosenne dni. Poza walorami smakowymi, bazylia charakteryzuje się szeregiem właściwości leczniczych - wspomaga układ trawienny i nerwowy. Dodatkowo zawarte w pestkach słonecznika, dyni oraz orzeszkach pinii, zdrowe tłuszcze korzystnie wpływają na stan naszej skóry i jej wytworów. 

Copyright © 2016 faster, better, healthier , Blogger