9/18/2017

Czarno na białym, czyli kokosowo-orzechowo-czekoladowy krem do smarowania

Krem kokosowo-orzechowo-czekoladowy




Składniki

- 200g płatków jaglanych
- 650 ml mleka skondensowanego niesłodzonego (u mnie 7,5% tłuszczu) 
lub napoju kokosowego (bez cukru)
- puszka mleka kokosowego
- 150g orzechów laskowych
- 50g gorzkiej czekolady (u mnie 72% kakao)
- 3 płaskie łyżki kakao
- 2 łyżeczki miodu

Przygotowanie

1. Gotujemy płatki jaglane w 600ml mleka. Masa powinna być dość gęsta.
2. Do ugotowanych i przestudzonych płatków dodajemy orzechy i puszkę mleka kokosowego.
3. Dokładnie blendujemy na gładką masę.
4. Masę dzielimy na dwie porcje.
5. Do jednej porcji dodajemy kakao i łyżeczkę miodu. Dokładnie mieszamy.
6. W garnuszki roztapiamy czekoladę z 50ml mleka (powinno być płynne - jak czekolada do picia, jeśli nie jest - dodajemy mleka).
7. Do roztopionej czekolady dodajemy łyżeczkę miodu i mieszamy.
8. Szykujemy słoiczki, w których umieścimy krem i nakładamy go do nich warstwami - kolejność dowolna (ja nakładałam najpierw białą masę, potem kakaową, potem czekoladę).
9. Podajemy najlepiej na waflach ryżowych lub innym "lekkim" pieczywie, bo krem jest sycący i gęsty. :)
10. Krem przechowywać w lodówce. 

Mi z podanej porcji wyszło tyle kremu, że wystarczyło na duży słoik, mały słoiczek i na kilka podjedzonych wafli z nim. :D

Wartość odżywcza

3368kcal
B: 96g
W: 273g
T: 243g
w wersji z napojem kokosowym
2921kcal
B: 61g
W: 219g
T: 200g



4 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł. Wygląda naprawdę smacznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie, dziękuję za przepis, wypróbuję. Jak znajdziesz chwilkę, to zobacz sobie: https://www.fryzomania.pl/category/maszynki-do-strzyzenia
    Świetne maszynki do włosów, może akurat znajdziesz coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 faster, better, healthier , Blogger