3/02/2016

Sałatka z burakiem i serem pleśniowym

Wybaczcie mi moją długą nieobecność. Jednak w ostatnim czasie, ostatnie co miałam w głowie to blogowanie. Przez rok mojej nieobecności wydarzyło się dużo rzeczy - dwie przeprowadzki, w tym jedna do innego miasta i rozpoczęcie studiów (wymarzona dietetyka!). Po zaliczeniu pierwszego semestru postanowiłam jednak wrócić i myślę, że moje posty, zważywszy na to jaki kierunek wybrałam, mogą Wam się przydać i spodobać. 

Jako pierwszy post po powrocie, zapraszam Was na przepis na bardzo prostą i pyszną sałatkę, która ostatnio urzekła moje serce. Może nie wygląda spektakularnie, ale smakiem i wartościami odżywczymi mocno nadrabia wizualne braki. :)

Sałatka z burakiem i serem pleśniowym

 

  Składniki:

- 1 duży burak 
- 200g sera pleśniowego blue
- 100g rukoli
- łyżka soku z cytryny
- pieprz zmielony

Przygotowanie:

1. Buraka umyć i ugotować, żeby był miękki, ale nadal jędrny.
2. Ser pleśniowy pokroić w dość drobną kostkę.
3. Rukolę umyć.
4. Ugotowanego buraka obrać i pokroić w kostkę.
5. Wszystkie składniki umieścić w misce.
6. Dodać sok z cytryny i pieprz.
7. Wymieszać i gotowe! :)

 Kilka słów o wartościach odżywczych

Burak 
- dobre źródło błonnika pokarmowego, który działa jak "szczotka fizjologiczna"
- źródło kwasu foliowego (wit. z grupy B), który jest szczególnie ważny dla kobiet w ciąży i zapobiega anemii
- dużo mikroelementów takich jak: cynk, żelazko, magnez, wapń

Ser pleśniowy
- źródło wapnia i fosforu 
- witaminy z grupy B
- duża zawartość białka
- uwaga na dużą ilość tłuszczy!
- uwaga na laktozę!

Rukola
- bogata w kwas foliowy
- zawiera wit. C, który korzystnie wpływa na nasz układ sercowo-naczyniowy i wspiera przyswajanie żelaza

Kaloryczność sałatki (3-4 porcje) :

Kcal: 859 
w tym:
węglowodany: 26,4g
białko: 54g
tłuszcze: 60,2


Widać więc, że jest to sałatka typowo białkowo-tłuszczowa, więc dobrze sprawdzi się jako szybkie śniadanie lub lunch. Dla osób chcących obniżyć zawartość tłuszczu polecam użyć innego sera np. mozzarelli.


To wszystko na dziś. Mam nadzieję, że post się spodobał. Liczę na Wasze komentarze i sugestie, co chcielibyście zobaczyć w następnej notce.

Do napisania!

1 komentarz:

  1. Narobiłaś mi ochoty, chociaż nie przepadam za kozim serem, wolę go zastąpić np tofu <3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 faster, better, healthier , Blogger