3/11/2016

Gęsta zupa curry z soczewicą i indykiem

Na pomysł na to danie trafiłam, kiedy w jednym z wegańskich barów jadłam zupę soczewicową. Jednak jako że mięsko raczej lubię, postanowiłam dorzucić do niej indyka. W obecnej wersji zupy zabrakło mi marchewki, ale jeśli będziecie mieć ochotę możecie śmiało ją dodać, pokrojoną w plasterki. Ja lubię ją nieco pikantną, a Wy jaką upichcicie?

Zupa curry z soczewicą i indykiem



Składniki:

- 400g sznycla z indyka
- 200g makaronu pełnoziarnistego 
- 500g passaty pomidorowej
- czerwona papryka
- 2/3 szklanki czerwonej soczewicy
- puszka białej fasoli
- 2 marchewki
- curry
- papryka ostra
- pieprz
- imbir mielony
- czosnek granulowany
- 1 litr bulionu warzywnego

Przygotowanie:

1. Warzywa (paprykę, marchew) i indyka kroimy - paprykę i indyka w kostkę, a marchew w plastry.
2. Bulion gotujemy, wsypujemy soczewicę. Gotujemy pod przykryciem ok. 5 min.
3. Po tym czasie wrzucamy paprykę, marchew i makaron. Gotujemy ok. 10min od czasu do czasu mieszając.
4. Wlewamy passatę pomidorową i dokładnie mieszkamy.
5. Na koniec dorzucamy mięso i fasolę. Gotujemy jeszcze ok. 5-6 min, aż mięso się zetnie. 
6. Doprawiamy ok. łyżką curry, połową łyżeczki czosnku i imbiru oraz pieprzem i papryką ostrą wedle uznania.


Wartości odżywcze (ok. 5 dużych porcji):
kcal: 2215
białko: 188
tłuszcze: 18
węglowodany: 325
 w jednej porcji: 
kcal: 443
białko: 37,6
tłuszcze: 3,6
węglowodany: 65

Smacznego!

4 komentarze:

Copyright © 2016 faster, better, healthier , Blogger