3/07/2016

Fit tiramisu

Jestem raczej przeciwniczką wymyślania "fit" wersji klasycznych deserów, jednak jakiś czas temu zastanawiałam się jak zrobić wysokobiałkowy deser z łatwo dostępnych składników. Moją inspiracją stało się wtedy tiramisu. Postanowiłam zamienić serek mascarpone na lżejszy produkt, a żeby nadać deserowi więcej smaku, wzbogaciłam go o smak wanilii. Teraz chciałabym się podzielić z Wami tym niesamowicie łatwym przepisem, którym możemy urozmaicić sobie naszą dietę i wprowadzić do niej nieco słodkości. 

Fit tiramisu



Składniki:

- 600g serka homogenizowanego waniliowego (u mnie Rolmlecz)
- 500g serka wiejskiego (u mnie light)
- paczka biszkoptów, 180g (najlepiej upiec samemu, u mnie kupne o okrągłym kształcie)
- mocne espresso
- aromat migdałowy
- kakao

Przygotowanie:

1. Do espresso wlać kilka kropli aromatu migdałowego i dobrze wymieszać.
2. Serek wiejski i homogenizowany zmiksować na gładką masę.
3. Naszykować szklanki, kieliszki, pudełko, w którym będziemy okładać deser.
4. Biszkopt moczymy z dwóch stron w kawie i umieszczamy na spodzie kieliszka (lub innego naczynia).
5. Następnie nakładamy ok. 2 łyżki masy serkowej.
6. Ponownie nakładamy zamoczone w kawie biszkopty i krem.
7. Czynności powtarzamy aż do wyczerpania składników.
8. Na sam wierzch układamy pokruszonego biszkopta i obficie posypujemy kakao.
9. Włożyć do lodówki najlepiej na kilka godzin.



Wartości odżywcze (dla ok. 6 porcji):
kcal: 1972
białko: 112,2
tłuszcze: 59,6
węglowodany: 243
w jednej porcji:
kcal: 328,6
białko: 19
tłuszcze: 10
węglowodany: 40,5

Smacznego!

4 komentarze:

Copyright © 2016 faster, better, healthier , Blogger